Friday 8 April 2011

Royale Chulan .

1st practical kat RC ney laa . mula2 takut gila nak kne pergi prac , 1st sampai biasa laa kne orentasi an . :) best jea laa sbb taa start kerja lagi .
Masuk2 cni aku tak kenal spe pun . aku dengan apek jea , sbb kteorg satu class time kat college ! RC pun aku taa tau kat mne time tue . aku suruh apek tunggu aku depan pavi & aku follow belakang dye sampai laa kat RC . time masuk blur2 jea kteorg . hee .
1st aku dpt servis dkat Lanai Lounge ! Best jugk laa dekat situ , sbb sume girls ! kebanyakan yg dtg lanai semua Dato' . tapiii dah tua2 laa an . ieee ! taa best . Aku kena belajar banyk dekat Lanai sbb aku taa tau langsung pasal servis . haihhh ! kena hafal menu , harga . semua laa sbb if guest tanya senang laa dah tau jwb :) aku & budak2 Lanai selalu pergi outing kalau semua free . tapiii , kteorg asyik pergi PD jea . PD pun Pd laa , janji happy an . then mls nak pergi jauh2 kteorg pergi karokkkk jea laa . kalau dah semua perempuan kat dlm KTV tue , taa jadi ape laa . dah mcm club kteorg buat tmpat tue . Time tue celebrate birthday Yoges ! tapi aku dtg lambat dlm kol 1.45 am mcm tue . hee . Dorng sume dah kene baling cake katanya . aku ingt aku tak kena lahhh . time nak balik sume tue dlm kol 3 lebihhhh ! kak Nadia & Wanie balik aku cake , abes baju & rambuttt aku :( haihhh .
Ehh lupa nak cerita pasal servis kt warisan . Aku kena tukar dekat Coffe house , tp 2 weeks jea pun :) selamat sekejap . sebab kat situ tak best . :)
Now cerita pasal kitchen ! Macam2 kitchen aku masuk . semua kitchen laa . kecuali bunga emas & cool kitchen jea taa masuk sbb taa sempat laa . prac aku dah nak abis :( tapi seriously kat kitchen best gila . taa de laa kena sopan santun sanagt . aku pergi kerja pun taa de laa selalu lambat sbb tak kena make up mcm time servis dulu . :) kalau kat servis taa make up msti kena marahhh doeee ! kat kitchen macam sempoiii ckit . pergi karok , lepak sume laa dgn budk2 kitchen . chefff pun ade yg join sekali . :) but now , prac dah nak abes . msti aku rindu korang semua . :(
Aku rindu kitchen , kawan2 , gelak2 , kena marah , & jadi gila sme2 . msti rindu ouhhh :( Aku mesti rindu dye jugk . teman tapi mesra aku , cewahhh . nme dye jeng jeng jeng . hee . ade lahhhh ! kalau bg tau kantoiii laa nnti . tapi rasenye kat hotel tue semua dah tau kot . HAHA . dye selalu care psl aku  , selalu gila bagi aku advice . thx A ! selama nak dkat 5 months kat RC tue mcm2 bnde yg jd , gado , baik , gado , baik , gado && baik balik dgn dye . HAHA . tp best knl kaw . sorry kalau aku selalu marh2 kaw , geram jea dgn kaw ney . rse mcm nak flykick ! tp taa bole buat ape kaw mmg suka sakat aku , suke jea tengok aku angin taa tentu pasl ! grr . :) kenangan manis laa pahittt laa semua ade InsyaAllah aku tak lupa semua tue . :)
Ehh lupa nak cerita pasal Annual Diner . Best gila kottt ! kiteorg akan training dance everyday ! kol 3.30 sume dah cabut pergi ballroom , hehe , best annn . taa payah kerja . aku biasa laa . mals ckit . semua pun happy kottt dpt bla cepat . tp if time ade function or busy kteorg taa pergi laa . taa kan nak bla mcm tue . kesian laa yg lainnn kan . :)
Time staff party tue kteorg dance paling gempak laa cite dye ann . sampai campion weyyy ! dpt 300rm satu group & dpt mkn free kat Royale Bintang && cerita pasal  Chulan idol pulak ! time Rush nyanyi , pun menang dpt num 2 . aku laa penari dye . ahah . taa tercabut plak jantung aku menari sorng2 time Rush nyanyi annn . tapi taa pe , aku tolonggg dye jea pun . nak enjoy an ! :)